FITXA TÈCNICA LLIMIANA

ENLLAÇ: situació

COM ARRIBAR-HI:

L’accés principal al poble és la carretera local LV-9121 que surt de la carretera C-13 (Balaguer-Tremp) per l’encreuament del pont de Monares en l’embassament del Noguera Pallaresa, a prop dels túnels del congost de Terradets.
Si veniu de Lleida/Camarasa C-12 s’hi pot arribar per la carretera del Doll i travessant el Congost de Terradets girant cap a la vostra dreta. En aquest recorregut destaquem les àmplies vistes al pantà de Camarasa i les impressionants parets verticals tallades que separen el Montsec de Rúbies i el Montsec d’Ares. També podeu venir per Lleida/Balaguer passant pel Port d’Àger C-13 .
Des del Nord, s’hi arriba per Tremp en direcció Balaguer vorejant el marge dret del riu Noguera Pallaresa. Abans de trobar l’encreuament de la carretera local de Llimiana (a la vostra esquerra), podeu gaudir de l’Hostal del Llac de Cellers i l’estació de tren de Cellers-Llimiana, parada del Tren de la línea de  Lleida-Pobla de Segur. Ambdós llocs ofereixen activitats nàutiques a l’estiu, i altres esports muntanyencs.
També es pot arribar a Llimiana per l’est, per una pista que baixa per la Vall de Barcedana, la ruta menys practicada resseguint l’orientació est-oest de la serralada del Montsec i que comunica amb Vilanova de Meià/Artesa de Segre. Es tracta d’una pista asfaltada plena de revolts i ferm perillós amb alguns clots, però passa per llocs bells amb la precaució de no topar-se amb animals salvatges pel mig, com els senglars, llebres o potser cabirols. Aquesta entrada l’anomenem el Pas Nou.

El terme de Llimiana és lloc de pas per a la via GR-1 Sant Martí d’Empúries-Finisterre de la xarxa de Gran Recorreguts que travessa Espanya de est a oest. Passa per l’Hostal Roi, resseguexi el Montsec i se’n va cap a Pont de Montanyana per Sant Esteve de la Sarga i continua fins a Santiago de Compostel·la (branca del camí de Santiago).